Poznámka 17
Tuto diskusi o normativním pochopení spravedlnosti v rámci liberalismu zahájil vydáním svého stěžejního díla J. Rawls, Teorie spravedlnosti, Praha 1995, str. 260–263, zejména úvahy o „archimedovském bodu“, a výrazně ji pak ještě roznítil svým kritickým výkladem jeho kolega R. Nozick, Anarchy, State and Utopie, New York 1974, str. 26–30, 326–334, zejména úvahy o ultraminimálním a minimálním státě. Podobně se vyjadřuje též například M. Walzer, Moralischer Minimalismus, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie, 1, 1994, str. 3–13, či E. Tugendhat, Pojem morálky a její založení, in: Reflexe, 10, 1993, str. 2. 1–14, a další. K podobným závěrům směřuje z opačného konce například M. Weischedel, Skeptische Ethik, Frankfurt am Main 1976, str. 186–208.
Zpět na článek: Reflexe 19:Otázka možnosti mravní výchovy