Poznámka 1
Viz H. Arendt, Vita activa oder Vom tätigen Leben, München 1997⁹, § 2 („Der Begriff der Vita activa“): úvahy o postupném nahrazení vita activa jiným typem života, vita contemplativa, a o Aristotelovi jako posledním, byť ne dosti energickém zastánci vita activa. Pro tyto přístupy je typický stesk nad X. knihou Etiky Nikomachovy, v níž je kontemplativní – a ne třeba politický – život předveden jako nejvyšší, nejvíce božská forma činnosti. Viz též M. Heidegger, Platon. Sophistes, in: Gesamtausgabe, sv. 19, Frankfurt a. M. 1992, § 24 („Die Entscheidung der Frage des Vorranges von phronesis oder sofia zugunsten der sofia. EN VI, 13“) a § 25 („Der Vorrang der sofia aus dem Hinblick auf die eudaimonia. EN X, 6–7“).
Zpět na článek: Reflexe 25:P. Aubenque Rozumnost podle Aristotela