Poznámka 56
Přesnější určení Löwových zdrojů je vzhledem k tomu, že téměř žádné starší ani současné spisy necituje, velmi obtížné. Výčet všech Löwem explicitně citovaných spisů a autorů sestavil A. Gottesdiener, Ha-ari še-be-ḥachmej Prag, in: Azkara li-nišmat ha-rav Ḳooḳ z’’l, IV, Jerušalajim 5697, str. 253–443, viz str. 269–270. Srv. B. L. Sherwin, Mystical Theology and Social Dissent, str. 49–50. S novoplatónským prvkem v Löwově díle souvisí i otázka po míře jeho ovlivnění mystikou kabaly, v níž hraje představa emanace vesmíru zcela ústřední roli. I zde můžeme pouze poznamenat, že Löwovu obeznámenost se starší středověkou kabalou lze velmi důvodně předpokládat, byla v jeho generaci spíše pravidlem. Na druhou stranu Löwovy spisy jako takové kabalistické nejsou.
Zpět na článek: Reflexe 41:Studium filosofie v pozdně renesanční židovské Praze