Poznámka 21

Jako charakteristiky této sebeobeznámenosti můžeme dále uvést ne-předmětnost, ne-diskurzivitu (intuitivnost), ne-tematičnost, prereflexivitu, bezprostřednost a absenci diference. Srv. M. Frank, Selbstbewußtsein und Selbsterkenntnis. Essays zur analytischen Philosophie der Subjektivität, Stuttgart 1991, str. 5 nn., 14. Cum grano salis bychom o obeznámenosti mohli v protikladu k předmětnému vědomí hovořit také jako o ne-intencionálním „vědomí“, jak to činí někteří interpreti, např. Milan Sobotka (Descartes v současném zrcadle, in: Reflexe, 31, 2006, str. 130–139, zde str. 135 n.), Katja Crone (Fichtes Theorie konkreter Subjektivität, str. 31, 37) či Frank Kuhne (Selbstbewußtsein und Erfahrung bei Kant und Fichte. Über Möglichkeiten und Grenzen der Transzendentalphilosophie, Hamburg 2007, str. 213 a 248).