Poznámka 86
IG II/III22lt;,11169,3–4 z Athén (pol. 4. stol. př. Kr.): „Dionýsie, zde tvoje tělo už ukrývá země, / duši však nesmrtelnou společný hospodář má (κοινὸς ἔχει ταμίας).“ „Hospodářem“ byl téměř jistě míněn Zeus (C. F. H. Bruchmann, Epitheta deorum, Lipsiae 1893, str. 140, s. v. Ζεὺς Ταμίας; H. Schwabl, s. v. Zeus (I), in: W. Pauly – G. Wissowa (vyd.), Real-Encyclopädie der classischen Altertumswissenschaft, Suppl. XV, 1973, str. 1475), který již od Homéra rozhodoval spolu s Moirou o smrti (Il. XIX,86–89). Viz dále IG XIV,940,4, IG IX,1,882,1–3. Tatáž víra se explicitně projevovala i v pojetí héroizačních únosů, jež inicioval Zeus a jež měly za následek povýšení dotyčného smrtelníka do hérójského stavu (viz výše).
Zpětné odkazy: Reflexe 46:Duše jako vzduch. Její původ a význam